Czy Twoja Strategia Marki współgra ze Strategią Treści?

Strategia marki ukierunkowuje treści, natomiast strategia treści pomaga w osiąganiu wyznaczonych przez strategię marki celów.

Często mylone lub uważane za jedno i to samo.

W praktyce powinny one iść w parze i współdziałać, ponieważ mają wspólny cel:
Wzmacnianie marki.

Więc czym jest jedno, a czym drugie?

Czym jest strategia marki?

To na niej oparte są wszelkie działania firmy.

To, w jaki sposób funkcjonuje na co dzień i dokąd zmierza.

Wyznacza cele pomagające w budowaniu i rozwijaniu marki.

Określa, co marka robi, dlaczego i w jaki sposób.

Jest to swego rodzaju fundament firmy.

Czym jest strategia treści?

Sposób na komunikowanie tego, na czym opiera się marka poprzez odpowiednie treści.

Wspiera osiąganie celów biznesowych wyznaczonych przez strategię marki.

Innymi słowy?

Swego rodzaju, magiczna formuła na komunikowanie wartości Twojej marki ;)


Niestety okazuje się, bardzo mało firm w ogóle posiada strategię treści.

Co dziwniejsze, według Content Marketing Institute 72% marketerów podaje Strategię Treści jako jeden z głównych powodów ich sukcesu.

Brzmi całkiem nieźle, prawie jak przepis na sukces.

Więc czemu więcej osób jej nie stosuje?

Konflikt interesów

Często oczekiwania względem działu marketingu na to nie pozwalają.

Nacisk na sprzedaż, obroty i pozyskiwanie użytkowników ze strony zarządu firmy.

Co to powoduje?

Krótkowzroczne działania niebudujące długofalowego zaufania klientów.

Dopiero po jakimś czasie firma zauważa, że klienci nie są do niej w żaden sposób przywiązani.

Jaki jest tego efekt?

Firma skupia się na produkcie lub usłudze, nie komunikując w pełni wartości, które za nimi stoją.

Powoduje to brak spójności pomiędzy pierwotnymi wartościami i ambicjami firmy, a jej celami finansowymi.

Ze względu na brak charakteru marka zaczyna mieć problemy z konkurencją.

Przez co zaczyna konkurować ceną, zamiast dodaną wartością.

Jak temu zapobiec?

Zainwestuj najwcześniej jak to możliwe w spoiwo, jakim jest Strategia Treści.

Jak dopasować Strategię Treści do Strategii Marki?

Brak spójności w Twojej komunikacji może prowadzić nie tylko do jej słabszego wizerunku, ale potencjalnie uniemożliwić marce dalszy rozwój.

Więc w jaki sposób połączyć te dwie strony medalu?

Poniżej 5 pomysłów, od których warto zacząć.

1. Dopasuj treści do głównych wartości marki.

Zadbaj o to, aby treści, które publikujesz, odwoływały się do tego, co najważniejsze dla Twojej firmy.

Każda komunikacja powinna podkreślać jej główne założenia i tworzyć spójną całość.

2. Pokaż, że w to wierzysz.

Przedstaw co wyróżnia Twoją markę i zrób to z przekonaniem.

Zwątpienie lub mało przekonujące komunikaty nikogo nie przekonają.

Pamiętaj, że strategia treści ma również wpływ na pracowników.

Zwiększysz ich zaangażowanie poprzez wspólny cel i jasno określone wartości.

3. Weryfikuj treści.

Sprawdzaj wiadomości pod kątem potencjalnego odbiorcy.

Wyobraź sobie, jak dana persona zareagowałaby na Twój komunikat.

Przykładowo:

Czy uzna tę treść za wartościową lub rozwiążesz jeden z jej problemów?

4. Przestrzegaj własnych wytycznych.

Konsekwencja jest jednym z najważniejszych elementów strategii treści.

Sprawdzaj regularnie, czy kreowane treści podkreślają główne wartości marki.

5. Nigdy nie przestawaj.

Rozwijaj strategię i weryfikuj swoje działania na bieżąco.

Strategia, która była dobrym pomysłem dwa lata temu, najprawdopodobniej nie będzie już aktualna.

Testuj, sprawdzaj i dopasowuj strategię do osiąganych wyników.

Chcesz dodatkowo wzmocnić swoje treści?
Zobacz jak przygotować się do realizacji projektów kreatywnych.
Agencja Wizualna pomogła nam w osiągnięciu spójnego wizerunku produktów, pomimo rozłożonych w czasie sesji zdjęciowych.

Maciej Brumirski, Enclava

Napisz do nas