Kampania promocyjna FEN 24
Case Study

Kontekst zlecenia

Federacja FEN (FightExclusiveNight) zajmuje się organizacją gal sztuk walki.

Od konkurencji odróżnia ją wyjątkowy nacisk na zrównoważone zestawienia zawodników oraz poziom rywalizacji sportowej.

To już szósta gala, gdzie produkcją materiałów promocyjnych zajmował się nasz partner oraz jeden z oficjalnych sponsorów gali FEN:Studio produkcyjne Flying Carpet Studio.
Dotychczasowe materiały promujące kolejne wydarzenia, opierały się głównie na materiałach nagranych podczas poprzednich gal.

Były one przeplatane walkami z cieniem zawodników oraz wywiadami, w celu urozmaicenia.

Tym razem poprzeczka została postawiona wyżej, chodziło o przygotowanie unikalnej kampanii promującej galę.

Wyznaczony cel

FEN rozwija się z każdym wydarzeniem i widać to we wszystkich aspektach.

Zarówno poziom rywalizacji sportowej, jak i oprawa wizualna wydarzeń pnie się do góry.

Tym razem przyszedł czas na rozwój materiałów promujących wydarzenie.

Cel był prosty, wyróżnić się na tle konkurencji, zbudować atmosferę oczekiwania i pokazać, że wydarzenie organizowane przez FEN są na wysokim poziomie.

Przeszkody

Podczas obmyślania koncepcji musieliśmy uwzględnić między innymi potencjalne ograniczenia, związane z produkcją.

Zebranie wszystkich zawodników uczestniczących w gali to nie lada przedsięwzięcie.

Wiąże się to ze sporymi kosztami, jako, że sportowcy pochodzą z różnych części kraju.

Między innymi ogranicza to czas na produkcję materiałów promocyjnych.

Do dyspozycji mieliśmy zaledwie 2 dni, kiedy wszyscy zawodnicy dostępni byli w Warszawie.

Rozwiązanie tego problemu?

Szczegółowy plan pracy, dopasowany do harmonogramu przyjazdów zawodników do Warszawy i minimalizacja czasu spędzanego na oczekiwanie.

Najwięcej czasu zaoszczędziły równoległe działania.

Na przykład nagrywanie walk z cieniem równolegle do sesji zdjęciowej kolejnego zawodnika.

Dzięki temu, czas poświęcony na te działania zmniejszył się o połowę, pozwalając nam na wykorzystanie większej ilości czasu przy realizacji dodatkowych materiałów.

Propozycja

Wspólnie z działem marketingu federacji FEN, stworzyliśmy plan działań, który byłby prosty w realizacji i spójny z wcześniej ustalonym przez nich terminarzem działań marketingowych.

Podczas tworzenia koncepcji zależało nam przede wszystkim na przedstawieniu gali w wyjątkowy sposób, który odróżni FEN od konkurencji.

Zdecydowaliśmy się rozbudować dotychczasowe działania o fabularną historię pokazującą czterech wybranych zawodników gali, którzy walczyć będą o pasy w dwóch kategoriach wagowych.

Ostatecznie nasze działania skupiły się na produkcji filmu oraz serii zdjęć prowadzących do jego premiery.

Zależało nam, aby dostarczony materiał filmowo-fotograficzny był spójny ze sobą i tworzył jedną całość.

Napisaliśmy scenariusz, określiliśmy lokalizacje nagrywania materiałów, a Flying Carpet Studio zajęło się produkcję i zgraniem harmonogramu produkcji z przyjazdami zawodników.

Koncepcja została również dopasowana pod kątem istniejących materiałów reklamowych, takich jak np. plakaty, na podstawie key visualu gali.

Oprócz samej koncepcji na film i serię zdjęć promujących wydarzenie, klientowi został dostarczony szczegółowy harmonogram z datami wrzucania poszczególnych treści.

Dodatkowo przygotowaliśmy również pakiet prasowy, opierający się na zdjęciach zawodników podczas realizacji zapowiedzi poszczególnych walk.

Skala działań

Dotychcas realizowane działanie opierały się o obsługę klienta w zakresie tworzenia następujących treści:

• zapowiedzi wszystkich walki,
• podsumowania gali,
• filmu promującego after party,
• dodatkowych materiałów fotograficznych na potrzeby sponsorów.

Tym razem dodatkowo przygotowaliśmy:

• sesje fotograficzną zza kulis (pakiet prasowy),
• fabularyzowaną zapowiedź gali w wersji na media społecznościowe i do telewizji (Polsat Sport),
• serię zdjęć na potrzeby kampanii promocyjnej nowej formy zapowiedzi,
• profesjonalną fotografię zawodników, na potrzeby animacji, grafik i zapowiedzi walk.

Odbiór przez grupę docelową

Szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się, aż tak pozytywnej reakcji ze strony środowiska MMA.

Zarówno kampania promująca, jak i sama zapowiedź zostały odebrane rewelacyjnie.

Kampanię, na Facebooku oraz YouTube obejrzało łącznie ponad 55 tysięcy fanów sztuk walki.

Pod kampanią pojawiło się ponad 120 komentarzy, a treści zostały udostępnione ponad 90 razy w mediach społecznościowych.

Zdecydowana większość osób, cieszy się z kierunkiem rozwoju federacji FEN i jakości przedstawionych materiałów.

Poniżej przykładowe materiały, które zostały zrealizowane.


Przykłady zastosowań

Okładki filmów

Pakiet medialny

Promocja walk

Karty walk

Zapowiedzi walk





Zapowiedź gali



Czekamy na kolejną galę i kolejny akt naszej współpracy. Oby ta współpraca rozwijała się w taki sposób, jaki ma miejsce obecnie. Głęboko w to wierzymy! Pozdrawiamy,

Zarząd wraz z całym zespołem federacji Fight Exclusive Night

Napisz do nas